Monday, May 16, 2011

~Cukur Jambui & Berendoi (Rifqi n Zikry)~

Entry ni dah lama dok dlm draf..mggu lps ingt nk post dah tp blog plak x leh bukak...aiihhhh!!!!! berkurun entry ni dah br ari ni dpt nk publish..tp ade aku kesahhhh????? berkurun ker berzaman dok dlm draf, aku tetap nk cite pasal entry nih coz ini melibat kan hidup n mati..wahhhhh gtu sekali dashatnye entry ni ye....hahahahha

sudah!!!sudah!!!berhenti membebel..lalallalalalal......

korang caye x aku wat majlis cukur jambul sirhan ms umur dia 9 bln?ha!!!ha!!!sila jgn buat muke blur or gelak berguling-guling...bukan aku senagaja nk wat lambat2 tp tiap kalu aku plan nk buat ada jek halangannye..akhirnye 1 Mei 2011 adalah tarikhnyeeeee...


Majlis ni berlangsung di rumah mak n ayah aku di Nogori 9.Majlis ni istimewa bt anakda aku n my nephew (Adam Zikry)..Sabtu malam ahad sume sibuk buat persiapan.Dah lah mlm 2 hujan lebat..sian kat org2 dapur yang bertungkus lumus menyediakan lauk untuk majlis putera kami ..aku n adik aku malam 2 sibuk dok prepare guddies utk jemputan, bt bunga rampai,bt bunga telur n kemas2 ape yang patut..Thanks a lot to kak baby n abg ejam yang siapakan pelamin n buaian untuk putera kecik berdua 2..kol 3 pagi baru settle wat pelamin n buaian 2.



  .
 Esoknye majlis  mula  pukul 10.30 pagi...kelam kabut pagi 2...mana nk siapkan si kecik 2..mana aku sendiri pon nk bersiap...Sirhan plak pagi 2 bt hal..mengamuk2 nak tdo...coz pagi 2 dia bangun awal,dalam kol 7 pagi dia bangun..so kol 10 2 mmg dia ngantuk balik.bila org nk potong rambut, dia dah start menagis2...jenuh pujuk...tp aku suke tgk Adam.dia cool jek...org usik2 kepala, dia x mrh..siap hulur kepala lagi bagi org potong jambui dia....




 Dah settle cukur jambui ada plak majlis berendoi...sirhan letak jek dlm buai n orang x sempat nyanyi dia dah tdo coz dia mmg dah ngatuk...1 perasaan yg sangat la lain bila dengar nyayian  lagu berendoi 2...kan best kalu budak2 kecik nih dgr lagu 2..biar diaorg tahu pengorbanan ibu n ayah diaorg....

 


Majlis settle dlm kol 4 mcm 2 lah...tp kesian  kat ada sorg kawan pak su aku nih....dia nih orang india.memang pure india..dia staff pak su aku..dia teringin sangat nk tgk majlis ni, tapi nasib x menyebelahi dia...dia tersangkut dlm traffic jem...dia gerak dr kl kol 10pg smp kat pilah kol 3ptg.dia cume sempat tgk sesi membotakan kepala dak berdua 2...aku sedih sgt ms tgk hubby botakan rambut sirhan..iye la dah 9 bln dia berambut,tibe2 dah besar kena botakan...botak ker ada rambut ker **IBU TETAP SAYANG SIRHAN...MUAH**

No comments:

Post a Comment