Wednesday, June 1, 2011

kasihan dia....

Malam tadi aku x dpt tdo skit pon...sirhan meragam last night..petang masa ambik dia dr umah mak dia aku tengok dak 2 dah semacam...dok hok..hok..hok...Rase badan dia macam dah panas skit...Malam tadi plak hubby keje malam.So tinggallah aku berdua dengan dia.

Kol 10 2 cam biasa lah dia dah tdo.Tapi aku x lah tdo sama dengan dia coz bnyk keje rumah nk kena settle..elok jek kol 12 n keje umah pon settle,aku pon start lah nk landingkan diri..rase mcm br jek 10 minit lelap, budak kecik 2 dah start rengek2 manja...ingatkan dah n***n dia ok...tp tidak OK.

Dia dok berguling-guling tp x gak lelap2.Kalu dia guling2 mulut senyap x pe gak..ni mulut bising merengek2...adoiiiii start rase sesuatu yg x kena dgn budak ni.biasa dia pas n***n sure dia lena.Tepuk,nyanyi,nasyid n zikir abis sume buat dah tp dia still x leh tdo.Badan dia dah mula panas n batuk start kencang..X cukup dgn itu, dada plak dok berbunyi..

Aku pon mula beroperasi.Amik kool fever tempek kat dahi.pas 2 lap  badan dia..Tp dak kecik 2 still x leh nk tdo.Bagi minum air kosong bebanyak.Kesian kat dia  mata dia ngantok tp dia x selesa nk tdo coz batuk kuat sangat..Tgk jam uhhhhkk dah kol 3 pagi....kol hubby minta dia balik coz dah x larat nk jaga sirhan..tp hubby ckp skrg x leh blk...kol 6 pagi nanti br leh blk....aiyoooooo lagi 3 jam mau tunggu....

Kol 5 pagi sirhan makin teruk n lemah..aku dah cuak tengok keadaan dia..kol hubby lagi ckp sirhan dah lemah n hubby ckp dia dah on the way...lega gle rase....aku cepat2 siap.nanti senang hubby smp tros g klinik.Ms aku tgh dok nk siap,sirhan menangis2 x henti...aku pon jadi sama menagis dengan dia.Tak sanggup tgk dia menagis 2.seolah2 minta pertolongan...

Hubby sampai jek terus masuk kete dezup g klinik...sampai klinik register sume.Terus msk bilik doc.Doc check suhu badan,tekak,dada,belakang n semua anggota badan dia.Doc kata kena bagi gas kat dia coz salur nafas dia macam sempit n dia sukar nak bernafas.Sian anak ibu.Nangis2 x nk hidu gas..After 15 minit,sirhan senyap.Aku ingt dia pengsan.Tp doc ckp dia tdo 2.coz ngantuk..Selesai amik ubat n bayar bill aku blk.Tgk jam dah kol 6.20 pagi...YaAllah,aku x tdo lagi..Aku gagah2 kan kaki masuk toilet n mandi biar segar mata.
Sirhan trus tdo...x sedar diri...dah siap sume aku minta hubby hantar coz aku tkt terlelap ms drive nanti.Iyela aku kan x tdo.....

Sirhan semoga cepat sembuh ye sayang...Ibu ngantuk sangat adik....Kita jumpa petang ni ye....

No comments:

Post a Comment