Friday, September 14, 2012

Dadih 2 Layer (Strawberry + Manggo) Wif Nata De Coco n Choclate Chip

Morning......

Kejap je dah hari jumaat kan..Tinggal 2 , 3 hari je lagi syawal..Cepat betul masa berlalu..
Ofis i arini buat jamuan raya@Potluck..Masih lagi mood raya walaupun dah nak sampai ke hujung .

So i decide nak buat dadih 2 layer flayver strawberi n manggo jek.Mudah dan ringkas..Tapi i dadih i ni special lah dari dadih-dadih orang lain sebab i letak nata de coco n choclate chip.. heheheheh..Saje mentransformasikan dadih i ni biar nampak lagi waaaauuuu gitewww..So barang - barang  yang aku guna nak buat dadih istimewa ni dadih ni ialah:-
  1. 3000 Ml Air
  2. 1 Senduk Gula
  3. 1 Tin Susu Cair
  4. Sebekas Nata De Coco Flayver Manga
  5. Choclate Chip
  6. Serbuk Dadih Flayver Strawberi n magga. 




 Untuk layer 1st aku buat flayver mangga..Pa tu letak nata de coco kat bawah..Anak bujang aku tolong letak nata de coco tu...huhuhuhu.Dah siap layer pertama aku letak dalam fridge kasi sejuk..Lebih kurang 20 minit macam tu aku start plak nk buat 2nd layer..Layer kedua aku letak flayver strawberi..Then minta lagi si bujang tu letak nata de coco..Agak-agak mcm dah keras skit aku pon tabur choclate chip tu...






Malam tadi anak bujang i tu je yang tolong i buat dadih i ni coz my husband keje.Walaupun baru umur 2 tahun tapi dah boleh harap nak menolong ibunye..Alhamdullilah sejuk perut ibu yang mengandung nih..Start buat dadih ni kul 8 then siap pukul 9.30 malam so dalam tempoh 1 jam setengah tu kami anak beranak ni berjaya lah menghasilkan 48 bekas dadih...Cayaaaaaaa lah sirhan.....





So korang yang rase terliur tengok hasil dadih i dgn anak bujang i ni boleh lah tinggalkan order ye..buubbbaiiii.


1 comment: