Tuesday, February 8, 2011

::gedikxx santaii cotii2::

hhalllo...haaallo...

hadoiii..haadoii gatai giles jari jemari halus ku ini nk menaip...balik kampung sampai x de masa nk ngapdet blog nih...harus la bz kan blk kg...lepak2 same family terchenta kan..kan..hohoooo...coti kali ni sangat la besh nye...mcm2 aktiviti ooo...syiookkkk...mehhh..mehhh..layan aktiviti aku sepanjang coti2 ritu...

Tarikh:03 Feb 2011
Masa :11Pg-11Mlm
Lokasi : Umah MERTUA okeh..
Aktiviti :buat,bakar n makan BAHULU...

yummy..yummyyy mmg best la kan makan bahulu panas.sila la jeleeess ye kengkawan..biasa time2 raya jek dpt merasa bahulu...tp ibu mertuaku hardworking orang nye ye mahu bakar bahulu...paling best kan bahulu ni masih dibuat mengikut tradisi lama ye...x pakai mixer & x pakai oven...kesemua bahan2 dipukul okeh,guna pemukul kemudian dibakar menggunakan sabut diatas dapur...dr kol 11 pagi smp kol 11 malam weiii bt bahulu..lamo gle kan...tp ada 1 jek perkara aku x leh lupa ms bt bahulu ni.

suami kacak:syg wat pe 2?
wife cantek : amik gambar bang,nape?
suami kacak:amik gambar ape 2?
isteri cantek:gambar kueh bahulu.
suami kacak:mana,meh nk tgk..(sambil tgk kamera)...tibe..tibe...nape kueh ni nmpk mcm nuget?
isteri cantek:dannnnggggg!!!!!trk sgt ker aku amik gambar sampai bahulu  nmpk mcm         nuget...hahahhaha...

Bahulu @ Nuget




ini bukan ibu mertua ku ye..ini my incik somi punya mak cik
Tarikh:04 Feb 2011
Masa :8Mlm - 12Mlm
Lokasi : Umah MERTUA okeh..
Aktiviti :BBQ

Makan..makan..makan..selagi boleh makan kita makan,btol x?awal pagi lagi ibu mertuaku n my brother in law (BIL) dah g pasar cari bahan-bahan nk wat bbq tok mlm tuh...blk dr pasar aktiviti gotong royong bermula..siang itu siang ini dann.....siap.ding..dongg...dingg..dongg..malam pon sampai...x sabar dah ni nk mkn bbq ni..cepat bang bakar..nyumm...nyummm...ehhh mana si kecik 2 ye...hehhehehe si kecik 2 sgt la spoting...dia tdo uuuu mlm 2...memang kasik peluang la kat mak bapak dia layan bbq.errkkkk kenyang dah...uppsss desup siap2 kan diri utk pulang ke ghumah mak aku..turn umah mak sayang plak ye abg...jom..cepat..balik....vvrrroooommmmm...











Tarikh:05 Feb 2011
Masa :3Ptg-4Ptg
Lokasi : Umah aku pulekk..
Aktiviti :Gunting..menggunting

Gunting ape plak nih?jeng...jeng.jeng...harus la gunting rambut my anak bujang 2..rambut dia dah panjang..ramai yg cakap dah mcm muka pompuan..tp bila dengar sore..hamik ko laki 2 anak aku...
Rimas tgk rambut dia...aku tgk pon rimas ni kan plak dak kecik encem 2..kejap2 dok tarik2 rambut dia...aku n baba dia kan mak bapak prihatin...ape lagi amik gunting n sikat tros mula projek gunting menggunting nih...alahai baek nye budak ni..anak sape ni gunting rambut pon dok diam jek..harus la anak LELLY HASHIDA + RUSLIZAN kan..anak sape lagi..ngeeee..siyes sepanjang projek gunting rambut,sirhan x nages pon...lagi suke ada lah...polik..polik tol la anak aku nih...








baba A.K.A baber
Tarikh:06 Feb 2011
Masa :11Pg-2Ptg
Lokasi : Umah aku pulekk..
Aktiviti :Pembinaan

nk bina apa plak nih?bukan..bukan buat bangunan atau menara tp buek bilik je.suami kacak saya jd buruh binaan untuk 3 jam utk membantu pak cik saya ye membuat bilik untuk adeq saya yg nk kawin-kawin bln 5 nanti...so nk cepat siap ramai2 la gotong royong.kalu x siap nanti perantin tdo luar plak...huhuhuuu.ada ke pengatin br tdo luar???okehh  wahai suami kacak...aktiviti mcm nih blh kempis juga perut kan.dok bancuh
simen...hehehhehe...sirhan sayang tgk baba kamu meleleh peluh dia...ha 2 la x nk g senam lg...tgk ibu saya...kata sirhan dlm bahasa dia...(ooongoo..onngooo) ibu jek fhm cakap anak ibu nih...hehehehehhe




Nota Ringkas:orang sibuk buat blk dia,tuan punya bilik blh g main takraw...dushhh..dush...

No comments:

Post a Comment