Thursday, February 10, 2011

::iBu CayE laPar!!!!!!::

x kira..x kira nk cite gak..biar la lmbt pon.ada aku kesah?.actually sirhan dah mkn since dia 6 month lg.tp ni br dpt nk bt entry pasal dak musyuk masyam ni nak mammmam..hepi tak terkata weiii bila tengok anak dah pandai nk mammamm...geli ati tgk dia nganga...cute sangat...pas 2 dia mcm2 mengunyah2,lagi la comel dengan x da gg nye tuh...hihikhik..sirhan,,sirhan,,

first slid food sirhan ialah CERELAC brown rice..ia mengandungi bifidus untuk bantu memperbaiki mikroflora usus,zat besi,zinc untuk pertumbuhan,vit C untuk sokong penyerapan besi dr makanan dan vit A penting untuk mata. sirhan pon suka sgt dgn brown rice.menjerit abis kalu x cukup...nak oiii awk 2 kecik lg.mana blh mkn bnyk...hehehehhehe....


aku start bg dak kenit ni bubur ms holiday CNY ari 2...mak aku cakap dah boleh bg dak kenit ni bubuq nasi yg dikisar ye..sangat excited time nk prepare bubuq untuk dak cumey nih.bt ms ni aku cume letak ayam/ikan,carrot/kentang pas 2 daun sup dan ikan bilis yg dikisar..kalu bley segala macam tok nenek aku nk letak dalam bubur dia..so far aku tengok sirhan lebih suka ikan dari ayam..hehheheheh..bagus2 nak..nanti dah besar x dela keje nk minta K.F.C..tp skrg K.F.C pun ada ikan ekk...ha 2 produk br K.F.C donut ikan.

 
 

dak techik ni mkn 2 time daily..kul 11 pagi  & kul 6 petang..cepat besar ye cayunk..dak kenit ni pon suke makan buah..expecially anggur hitam..apo x ehhh br umur 7 hr dah makan anggur..oooppppss bukan aku saje nk bagi ye ank aku makan anggur masa umur 7 hari.tp ms 2 dak tecik ni kena jaundice atau nama lain nye demam kuning...orang kata kalu bg makan anggur hitam jaundice akan turun cepat..memang sah turun weiiii...so kepada bakal2 ibu...majority baby2 yg br lahir mmg akan kena demam kuning..so nt blh la try petua yg aku cakap nih..


 

No comments:

Post a Comment