Friday, October 5, 2012

Prevention Is Better...

Hiiii…..

Salam hari jumaat…

Uolls semua sihat? I n family alhamdullilah sihat-sihat aje. Semoga kita semua dikurniakan tubuh badan yang sihat dan kesihatan yang baik-baik.Okey, cerita pasal kesihatan ni kan, I nak kongsi tentang produk minuman kesihatan yang I satu family tengah ambil. Bukan ni I nak jual or nak suruh oulls beli tau.NO..NO.. Just nak share je kebaikan produk yang I ambil ni. Sharing Is Caring..Nama produk minuman kesihatan  ni JUARA ALFAFA KLOROFIL. Produk yang berasakan tumbuhan.

ALFAMINT mengandungi klorofil dari daun Alfalfa yang segar. Alfalfa adalah sejenis legume yang paling kaya dengan klorofil, sekurang-kurangnya 4 kali lebih tinggi daripada sayur-sayuran biasa. Afafa adalah tumbuhan di dunia yang mempunyai paling banyak alkali. Alkali ini menolong mengimbangkan asid bisa dalam badan. Protien yang terkandung dalam alfafa adalah 18.9% berbanding dengan daging lembu 16.5%, susu 3.3% dan telur 13.1%. Kalsium dalam alfalfa adalah 14 kali lebih daripada benih gandum dan 144 kali daripada hati.

Pelbagai khasiat yang terkandung didalam  daun alfafa untuk mencegah dan menyembuhkan pelbagai penyakit seperti :
  1. Buasir
  2. Gout
  3.  Anemia
  4. Sembelit 
  5.  Barah
  6. Gastrik 
  7.  Lumpuh
  8. Resdung 
  9.  Darah Tinggi
  10. Sakit Kepala
  11.  Batu Karang
  12. Darah Rendah
  13.  Kencing Manis
  14. Lemah Jantung
  15. Batuk Kering (TB )
  16. Kurang Selera Makan
  17. Masalah Buah Pinggang
  18. Meningkatkan Daya Ingatan
  19. Melancarkan Peredaran Darah
  20.  Membersihkan usus yang kotor
  21. Menajamkan Penglihatan yang kabur
Alhamdullilah, setelah I minum minuman kesihatan ni, I dapat rasakan perubahan pada diri i. Bangun pagi I rasa badan segar sangat. Rasa letih dan lesu dah tak da lagi. Lebih rase cergas dan aktif. I kerap buang air kecil. Proses buang air besar pun lancar. Semoga i sekeluarga akan sentiasa dikurniakan kesihatan yang baik dan tubuh badan yang sihat. Sirhan suke sangat minum air klorofil ni. Ibu nak air IJAU!!!

No comments:

Post a Comment